Podzimní víkendovka

2. prosince 2015 v 13:28 | Weva |  Akce
V pátek 27. 9. 2015 jsme se ve velkém počtu sešly na vlakovém nádraží. Nasedly jsme na vlak do Hulína a od tud hurá směr Olomouc, kde jsme nasedly na autobus do Charvát, cílové destinace.
V Charvátech nás přivítala útulná fara, a tak jsme se daly do zabydlování a vybalování. Někteří vybalování věnovali více času, ostatní si mezitím zahráli městečko Palermo. Potom jsme se s radostí hladově vrhli na večeři - chleba s česnekovou pomazánkou a horký čaj.
Po večeři a chvilce odpočinku jsme se měly obléct a vyrazit před faru. A tam seděl, představte si, drak! Hned se seběhla skupinka vyděšených vesničanů, kteří nám objasnili, že drak stojí v cestě k vodě. Pak se domluvili, že bude potřeba každý den vylosovat někoho, kdo draka odláká, aby se všichni dostali ke studni.
A abychom měly další den co pít, rozdělily jsme se do čtyř týmů a vyrazily jsme se plížit kolem draka pro vodu ve večerní hře na hřišti. Běhaly jsme přes hřiště, bojovaly jsme s drakem hodem kostky a sbíraly jsme vědra vody jedno za druhým.
Po návratu na faru nás čekal horký čaj. Pak vyzubit, umýt, a do pyžama. Večer nás pak ještě čekalo zpívání a blok spacákových her. Pak jsme zazpívaly večerku, pomodlily se a poslechly si pohádku na dobrou noc o tom, že draka je lepší pozdravit.

V sobotu ráno nás čekala rozcvička a pak snídaně v podobě velkého výběru buchet, muffinů a koláčů od rodičů, kteří byli tentokrát opravdu štědří. Po snídani jsme dostaly za úkol si v týmech vymyslet název, znak a pokřik. Pak bylo opět na čase losovat, kdo se obětuje a půjde odlákat draka. Dorazilo i její veličenstvo princezna. Stala se ovšem tragédie - los padl na ni! Naštěstí ale zrovna kolem putoval rytíř jménem Jiří, který nabídl, že se obětuje a draka přemůže. My, jako správné skautky, jsme mu nabídly pomoc. Každá družina rytířů se tedy Jiřímu představila a společně jsme se pak vydali na dobrodružnou výpravu. Každá skupinka dostala mapu s vyznačenými čtyřmi stanovištěmi, kde čekaly záludné úkoly. Za jejich splnění jsme obdržely kousky šifry.
Na faře na nás čekala svačinka a čaj. U nich jsme si v teple vyluštily šifry, kde stálo:

Chcete-li porazit draka,
najdete jej u rybníka.
Drak tam bude poražen
zdivočelým houfem žen.

Když dorazily všechny týmy, zahrály jsme si několik seznamovacích her, aby si všichni zapamatovali jména všech. Potom už byl v jídelně připravený oběd, a to špagety s omáčkou. Potom byl odpolední klid. Někdo odpočíval, někdo si hrál, někdo organizoval módní přehlídku :)
Odpoledne jsme si pak odpočinuly u tvoření chobotniček-ochránkyň z vlny. Když jsme dotvořily a navačily se, bylo na čase vyrazit na draka. Svatý Jiří nám prozradil, jak na to. Draka musíme poslat pryč po řece.
Pak jsme vyrazily k rybníku, jak nám radila šifra. Tak už čekal sám drak se svými pěti hlavami. S každou z hlav jsme se mohly utkat určitým způsobem, za její poražení jsme pak dostaly několik bodů. Nasbírat jsme jich ale potřebovaly rovné sto! Za sto bodů pak každý tým dostal provázek, izolepu a nůžky. Za jejich pomoci jsme pak měly vyrobit malého dráčka z přírodnin. Když všechny týmy dokončily své dráčky, vydaly jsme se na dlouhou blátivou cestu k řece. Nakonec jsme dorazily ke krásnému starému železničnímu mostu, odkud jsme slavnostně shodily všechny čtyři dráčky. Tím byla proncezna zachráněna!
Na faře už čekala krupice na večeři. Po véči týmy dostaly za úkol nacvičit scénku na téma "Jak na draka". Každý tým dostal přidělený žánr.
Večer jsme pak v jídelně mohly shlédnout operu, komedii, horor i detektivku, jako bonus pak na závěr i balet v podání vedoucích, to vše na téma "Jak na draka". Když už jsme byly úplně vysmáté a vytleskané, čekal nás ještě slavnostní raut a zpívání. Během toho si ještě skupina nadšených herců nacvičila nový díl filmu Noc v muzeu.
Pak už zase večerka, modlitba a nezbytná pohádka do spacáku, tentokrát o prolhaných ponožkách.

Neděli jsme začali ranní mší a poté nedělní snídaní - vánočkou a kakaem. Po snídani jsme se daly do balení a úklidu fary. Svatý Jíří vyhlásil výsledky honu na draka a ocenil své věrné rytíře. Ještě jsme si stihly zahrát i několik her natočit video na památku, ale pak už bylo na čase jít na autobus. Zpátky jsme jely přímo, a tak zbývalo jen se rozloučit a těšit se na příští akci.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.